Jakie umiejętności powinien posiadać dobry copywriter?

Jakie umiejętności powinien posiadać dobry copywriter?

Mianem copywritera określa się dziś autora tekstów i sloganów reklamowych, które tworzy się na potrzeby prężnie rozwijającego się dziś marketingu internetowego. Osoby ubiegające się o tę posadę muszą jednak liczyć się z tym, że światem SEO rządzą dziś z góry ustalone wytyczne, które nieustannie ewoluują. Jakimi cechami powinna więc charakteryzować się osoba pragnąca pisać teksty reklamowe?

Najważniejsze umiejętności copywritera

SEO copywritingNa samym wstępie warto zaznaczyć, że kandydat ten powinien przede wszystkim dysponować gruntowną wiedzą na temat mediów społecznościowych. Sieć posiada dziś bowiem swój specyficzny język, który nierzadko można wręcz określić dziś mianem uniwersalnego, mocno uproszczonego żargonu. Tzw. lekkie pióro czyli umiejętność formułowania poprawnych stylistycznie i gramatycznie zdań jest bardzo ważna, jednak przyszły copywriter musi potrafić również formułować treści w określony, marketingowy sposób, który przyciągnie uwagę potencjalnego widza. Drugą niezwykle istotną cechą, którą powinien odznaczać się copywriter, jest unikalność. Nazwa owej profesji może być nieco myląca, osoba pisząca teksty reklamowe nie może kopiować już napisanych przez kogoś treści. Algorytmy Google wyłapują wszystkie tego typu praktyki, treści zamieszczane na stronach internetowych czy nawet i zapleczach muszą więc być przede wszystkim unikatowe. Przyszły copywriter musi również umieć wzbudzać ciekawość u odbiorcy. Tworzone przez niego treści powinny więc trafiać w preferencje konkretnych odbiorców, którzy nie będą chcieli tracić czasu na zbyt ogólnikowe, jałowe teksty powielane masowo przez wszystkich. Osoba pragnąca tworzyć teksty reklamowe powinna również umieć szybko przetwarzać nowe informacje. Praca w agencji reklamowej dedykowana jest więc przede wszystkim osobom otwartym na świat i nową wiedzę, zlecane przez agencję teksty często będą bowiem dotyczyć zjawisk, produktów bądź usług, o których copywriter może nie mieć zielonego pojęcia. Szybkie przyswajanie wiedzy oraz umiejętność upraszczania często niezwykle skomplikowanych zagadnień czy procesów będzie w owej branży bardzo przydatna.

Na samym końcu warto również wspomnieć o tym, że osoba pisząca teksty reklamowe będzie zawsze działać pod presją czasu. Każda korporacja ustala swoje indywidualne wytyczne, z których pracownik musi się wywiązać w stosownym czasie. Podczas tworzenia reklam liczy się więc przede wszystkim czas. Copywriter powinien być więc przygotowany na to, że przyszli klienci będą chcieli szybko zapoznać się z efektami jego pracy.

Zapraszamy na: SEO copywriting Pikseo Toruń



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *